سئو برای صفحات اجتماعی
8 راه افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو
همانند صفحه وب یا پست وبلاگ، صفحات پروفایل رسانههای اجتماعی شما نیز میتوانند از بهینه سازی داخلی (On-page) بهرهمند شوند. قرار دادن کلمات کلیدی هدف در قسمتهای “درباره ما”، “خدمات”، “محصولات” یا سایر بخشهای قابل ویرایش که پروفایلهای مختلف رسانههای اجتماعی اجازه میدهند، میتواند به درک گوگل از ارتباط بین وبسایت شما با آن کلمات کلیدی کمک کند. شبکه های اجتماعی مکان مناسبی برای منتشر کردن محتواهای متنی بلند و طولانی نیستند. بهترین محتوایی که در این فضا میتوان منتشر کرد ویدیوهای کوتاه، اینفوگرافیک، پادکست می باشد که باید به طور مفصل در باره ی وب سایت خود صحبت کنید و نکات مهم را عنوان کنید. با این کار یک نوع بک لینک تولید کرده اید که کاربر را به سایت مرجع متصل می کند. همچنین ربات های گوگل از این که کاربران به چه نحوی وارد سایت شما شده اند خبر ندارند.
هرچقدر ترافیک سایت شما بیشتر باشد، نتیجه بهتری در سئو خواهید گرفت؛ زیرا یکی از فاکتورهای مهم سئو، ترافیک سایت است. گوگل معتقد است که هر چقدر ترافیک یک سایت بیشتر باشد، اعتبار بیشتری در میان کاربران دارد و آن سایت را در میان رقیبان به رتبه بالاتری میرساند. لینکهایی که در پیامهای فیسبوک و توئیتر منتشر میکنید، به صورت No Follow هستند؛ یعنی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت زیادی ندارند. اما لینکهایی که شما در پروفایل شبکههای اجتماعی خود قرار میدهید، معمولاً Follow هستند! یعنی این شبکهها به گوگل میگویند که این لینکها ارزش زیادی دارند و گوگل هم رتبه سایت شما را بهبود میبخشد.
Quora، یک پلتفرم پرسش و پاسخ، معمولاً وقتی صحبت از سئو می شود، مورد استفاده قرار نمی گیرد. با این حال، پاسخ دادن به سوالات مرتبط با صنعت در Quora و قرار دادن لینک های مرتبط به وب سایت شما می تواند ترافیک ایجاد کند و به شهرت برند وب سایت خود و همچنین اعتبار دامنه خود کمک کنید. افراد دیگر در حوزه کاریتان نیز همانند شما به دنبال افزایش فالوور و تعامل در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام هستند. پر کردن هر بخش از پروفایل اجتماعی مهم است؛ زیرا خزندههای گوگل از این قسمتها برای درک کسبوکار شما استفاده میکنند. هر بخش فرصتهای بیشتری را برای افزودن کلمات کلیدی مهم و مرتبط با کسبوکارتان را در اختیار شما قرار میدهد. همانطور که گفته شد، بهبود سوشیال سیگنال در رسانههای اجتماعی تاثیر بسزایی بر سئو و سایر بخشهای استراتژی بازاریابی دیجیتال دارد.
به این ترتیب، گوگل می تواند موضوع صفحه شما را کاملاً درک کند (نه فقط کلمه کلیدی شما). از این گذشته، پیوندهای خارجی مفید به کاربران کمک می کند محتوایی را پیدا کنند که می تواند به آنها کمک کند درباره موضوعاتی که در مقاله خود صحبت می کنید بیشتر بیاموزند. با توجه به اینکه اکثر جستجوهای گوگل در حال حاضر بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، خوانایی برای سئو بیش از هر زمان دیگری مهم است. همینطور این سایت Engagement Rate سایت شما را نشان میدهد، البته با داشتن درصد تعامل کاربران شاید بتوان گفت که میتوانیم میزان بانس ریت یک صفحه اینستاگرام را هم حساب کنیم. هر چند تفاوت های بسیاری در جستجوی اینستاگرام و گوگل وجود دارد، به عنوان مثال شما اگر جملهای را در اینستاگرام جستجو کنید به احتمال زیاد نتیجهای را پیدا نخواهید یافت.
سیگنال های اجتماعی مثبت می تواند نشان دهد که کاربران تجربه مثبتی از محتوا داشته اند که می تواند به طور غیر مستقیم به بهبود رتبه بندی سئو کمک کند. هدف موتورهای جستجو اولویت بندی وب سایت هایی است که تجربه کاربری مثبتی را ارائه می دهند و سیگنال های اجتماعی می تواند بازتابی از این موضوع باشد. سوشال سیگنالها بیشتر بر افزایش ترافیک و تعاملات اجتماعی تمرکز دارند و تأثیر غیرمستقیمی بر سئو دارند. استفاده از سوشال سیگنالها میتواند به جذب ترافیک و افزایش دیدهشدن کمک کند، در حالی که بکلینکها تأثیر مستقیم و قویتری بر رتبهبندی و اعتبار سایت دارند. یکی از دلایل سرمایه گذاری بر روی سئو، ایجاد اعتماد در بین مخاطبین است.امروزه مصرف کنندگان با گزینه های بسیار زیادی روبرو هستند. از آنجایی که وجود کسب و کارهای کافی در یک حوزه برای کاربران بسیار خوب است، از طرفی انتخاب را برای مصرف کننده برای داشتن بهترین انتخاب سخت میکند.
سیگنال های اجتماعی نشون میدن که کاربرا یه وبسایت رو مفید و مرتبط پیدا می کنن، چون با محتوا درگیر میشن و اون رو با دیگران به اشتراک میذارن. یکی از مواردی که به شدت بر روی کاهش قیمت سئو وردپرس تاثیر میگذارد، فعالیت اصولی بر روی seo داخلی سایت است. در صورتی که استانداردهای تولید محتوای سئو داخلی را به درستی رعایت کنید، نیازی نیست هزینههای گزافی برای دریافت رپورتاژ صرف نمایید. در صورتی که از ابتدا بخشهای مختلف سایت را به درستی بچینید، ادامه روند سئو بسیار راحتتر میشود. اگر چه شرکتها و متخصصان باتجربه هزینه بیشتری برای خدمات بهینهسازی سایت دریافت میکنند، اما شما را از پرداخت هزینههای غیرضروری و اضافی در آینده معاف خواهند کرد.
اگرچه گوگل بهطور مستقیم به سوشال سیگنالها برای رتبهبندی توجه نمیکند، اما آنها میتوانند بهطور غیرمستقیم به افزایش ترافیک سایت و بهبود جایگاه سایت کمک کنند. برای جلب توجه کاربران و به اشتراکگذاری محتوا در شبکههای اجتماعی، باید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان جالب و مفید باشد. این میتواند شامل مقالات، ویدیوها، تصاویر، و اینفوگرافیکها باشد که به راحتی در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود. متن مخفی متنی دارای همان رنگ پسزمینه است که در خارج از صفحه یا پشت تصویر قرار میگیرد. پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را برای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات و پست های خود بهینه کنید.
از اونجایی که شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو اغلب تو یه چرخه وبگردی با هم استفاده میشن، هم سئوی سنتی و هم سئوی شبکه های اجتماعی اجزای مهم استراتژی کلی سئوی شما هستن. بله، پروفایلهای شبکههای اجتماعی میتوانند در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند، بهویژه اگر تعامل بالایی داشته باشند یا دارای اعتبار باشند. این موضوع برای برندها، افراد شناختهشده و کسبوکارها مزیت مهمی محسوب میشود، زیرا باعث افزایش دیده شدن آنها در فضای آنلاین میشود. وقتی کاربران نام یک برند یا فرد را جستجو میکنند، نمایش پروفایلهای اجتماعی در کنار وبسایت رسمی، یک تصویر کاملتر از هویت آن برند یا شخص ارائه میدهد. این موضوع میتواند بر اعتماد کاربران تأثیر مثبت بگذارد و فرصتی برای تعامل بیشتر و اشتراکگذاری محتوا فراهم کند. سوشال سیگنالها به موتورهای جستجو این سیگنال را میدهند که محتوای شما از سوی کاربران بهعنوان محتوای ارزشمند شناخته شده است.
به طور کلی در سال 2024، تاثیر سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی سئو پیچیده و دائما در حال تغییر خواهد بود. با این حال، داشتن یک حضور اجتماعی قوی می تواند به طور غیرمستقیم به تلاش های سئوی شما با افزایش بازدید، تعامل و اعتماد به برند کمک کند. با تمرکز بر محتوای باکیفیت و تعامل اجتماعی واقعی، می توانید وب سایت خود را برای موفقیت در چشم انداز دیجیتالی همیشه در حال تحول قرار دهید. به طور کلی، با محبوب شدن موضوعات و هشتگ ها در شبکه های اجتماعی، شاهد افزایش کلمات کلیدی مرتبط با جستجو، حجم جستجو و تعداد نتایج نمایش داده شده نیز هستیم. زمانی که شما به این موضوعات در وب سایت خود – مثلاً از طریق یک پست وبلاگ – بپردازید، می توانید از قصد جستجوی فعلی کاربران استفاده کنید.
در حین فرآیند تولید محتوا، راه هایی برای جذاب کردن محتوای خود برای شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو پیدا کنید. به کمک آموزش سئو محتوا و استفاده از کلمات کلیدی جذاب و نوشتن عناوین و توضیحات چشم نواز کلیک ها و اشتراک گذاری ها را افزایش دهید. مثال بالا تنها یک مورد از تاثیر شبکههای اجتماعی و هشتگها بر روی نتایج جستجو در گوگل است. معمولاً بازاریابانی که بر تاکتیکهای سئو با استفاده از شبکههای اجتماعی تمرکز میکنند، با احتمال بیشتری میتوانند به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنند چون اکثر رقبای آنها، از سئو شبکههای اجتماعی غفلت میکنند. بهطورکلی هر چقدر بیشتر در فضای اینترنت حضور داشته باشید و خود را نشان دهید، رتبه سئوی شما بهبود پیدا میکند، صرفنظر از اینکه فعالیت خود را در چه بخشی از اینترنت انجام میدهید.
برای تکمیل پروفایل ابتدا مطمئن شوید از عنوانی در پروفایل خود استفاده کردید که اکثر مردم برای جستجو در حوزه کاری شما از آن استفاده می کنند. سعی کنید حتما تمامی کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود را در پروفایلتان به کار ببرید. سعی کنید پست های خود را در زمان هایی قرار دهید که ترافیک شبکه های اجتماعی بالاتر باشد. حال اگر سایت شما به تازگی هم تاسیس شده باشد که این زمان بیشتر هم خواهد بود. از این رو یکی از تکنیک های افزایش سرعت ایندکس سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی است.
اگر می خواهید سئو سایت شما بهبود یابد علاوه بر فعالیت هایی که روی سایت انجام می دهید باید در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت کنید در اینجا برای شما نحوه فعالیت در اینستاگرام، تلگرام و لینکدین را بررسی کردیم. لینکدین یک شبکه اجتماعی است که افراد با عضویت در آن، در زمینه های مختلف کاری، فعالیت می کنند و اطلاعات مربوط به حوزه کاری خود را با سایرین به اشتراک می گذارند یا برای یک موقعیت شغلی بهتر جستجو می کنند. در شبکه های اجتماعی می توانید به راحتی خدمات و محصولاتتان را معرفی کنید و از این طریق مشتریان بیشتری را جذب کنید. مطلب آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی واتساپ را مطالعه کنید تا بتوانید برای معرفی محصولات خود کاتالوگ ایجاد کنید. شما با فعالیت مکرر و برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی مختلف، می توانید برندتان با به دیگران معرفی کرده و به محبوبیت برسید.
البته روش های دیگر خدمات سئو سایت نیز در جایگاه خود ارزشمند هستند اما شبکه های اجتماعی نیز تاثیر به مراتب بیشتری دارند. برای شروع کسب و کار اینترنتی، بازاریابی توسط اینفلوئنسرها می تواند به معنای حضور قوی تر شما در رسانه های اجتماعی باشد. هرگاه فردی با نفوذ در حوزه کاری شما نام برند شما را مطرح کند یا محصول یا خدمات شما را توصیه کند، مخاطبان شما گسترش می یابد. دنبال کنندگان اینفلوئنسر انتخابی شما به طور ناگهانی با کسب و کار شما آشنا می شوند. این برای برند شما چندین کار انجام می دهد، رسیدن به مخاطبان بیشتر، ایجاد تعامل ارگانیک (نظرات، اشتراک گذاری، لایک ها و غیره) و حتی بهبود معیارهای شما در سایت های اجتماعی.
میتوانید برای کاربران و بازدیدکنندگان سایت خود بنویسید و میتوانید برای موتورهای جستجو بنویسید. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. کدام یک از 15 تکنیک های سئو ی پست امروز را ابتدا امتحان می کنید؟ آیا قصد دارید شروع به انتشار محتوای طولانی تر کنید؟ شایدم بخواهید سایت خود را برای Google RankBrain بهینه کنید. اگر لینک بیلدینگ زیادی انجام می دهید، می دانید که یافتن مشتریان بالقوه لینک مرتبط همیشه آسان نیست. چیزی که ممکن است متوجه نباشید این است که وبلاگ نویسان در جایگاه شما این لیست ها را در قالب “بهترین” پست های وبلاگ برای شما ایجاد می کنند. ابتدا، صفحه خود را در اطراف کلمه کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید، درست مانند حالت عادی.
شما حتی اگر احساس می کنید که لازم است از چند لینک در جاهای مختلف شبکه اجتماعی خود استفاده کنید، این کار را انجام دهید؛ اما فراموش نکنید که اطمینان حاصل کنید میانبر سریع به وب سایت شما در معرض دید کاربران قرار گرفته است. شاید زمانی که در شبکه های اجتماعی مشغول فعالیت هستید، احساس کنید که در یک دنیای دور از سئو در حال فعالیت هستید. اینستاگرام توانسته است در بین کاربران ایرانی جایگاه بسیار خوبی برای خود بدست بیاورد پس شما با فعالیت درست در این شبکه اجتماعی مخاطبان زیادی را جذب کنید و با اتصال این شبکه اجتماعی به سایت خود بازدید سایتتان را بالا ببرید. هرچه شما تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید، سئو سایت شما هم بهتر خواهد بود. شما باید پروفایل لینکدین را به سایت خود متصل کنید و هنگام پست گذاشتن در لینکدین حتما مخاطب را به پست های مرتبط در سایت نیز ارجاع دهید.
اگر موفق هستید، در ادامه با ما و بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی در سئو همراه باشید. کامنت، لایک، توییتها، و اشتراک گذاری مطلب، همه ی این واکنش ها نشانه ای از میزان تعامل و ارتباط کاربران با صفحه اجتماعی شما است. که هرچقدر میزان این تعاملات بیشتر باشد، صفحه شما در رتبه بالاتری قرار خواهد گرفت. تا به این اینجا با این که چگونه شبکه های اجتماعی بر سئو تاثیر میگذارند آشنا شدیم و به این نتیجه رسیدیم که شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در استراتژی کلی سئو شما ایفا میکنند. اگرچه ممکن است این عمل به صورت مستقیم روی رتبه بندی سایت شما تاثیر نگذارند اما با باعث دید وسیع تر و افزایش ترافیک سایت میشوند. حتی امکان این فرضیه وجود دارد که محتوای شما توسط یک وبلاگ نویس، نویسنده و یا روزنامه نگار مورد توجه قرار بگیرد و در محتوای خود به آن اشاره کند و به محتوای شما لینک دهد.
بر تولید محتوای ارزشمند، آموزنده و جذاب که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود، تمرکز کنید. محتوای قابل اشتراک گذاری به احتمال زیاد سیگنال های اجتماعی تولید می کند و بک لینک های ارگانیک را جذب می کند. در نهایت، سکوی شبکه های اجتماعی جاییه که مشتری ها و سرنخ هاتون بیشتر وقتشون رو اونجا میگذرونن. توجه کردن به این که کاربران شبکه های اجتماعی درباره چی صحبت میکنن و چطور با برند شما تعامل دارن، دید ارزشمندی برای بهینه سازی محتوای سایتتون بهتون میده. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است.
اگر می خواهید به صورت آنلاین پیدا شوید و سهم بازار را افزایش دهید، باید تمام تلاش خود را برای تقویت سئوی خود انجام دهید. با این حال، بسیاری از برندها متوجه نیستند که در کنار هدفگیری کلمات کلیدی و بهینهسازی وبسایت، میتوانید از رسانههای اجتماعی برای بهبود سئو و دید آنلاین خود نیز استفاده کنید. پنل دانش گوگل یک ویژگی SERP است که تمام اطلاعات کلیدی در مورد نام تجاری، از جمله پروفایلهای شبکههای اجتماعی را برای کاربران یکپارچه میکند. این اطلاعات را اغلب برای جستجوهای نشانه گذاری شده یا زمانی که شخصی نام کسبوکار شما را جستجو میکند، رتبه بندی میکنند. به عنوان مثال ممکن است کاربران از طریق تبلیغات، آگهی و یا شبکه های اجتماعی وارد سایت شما شده باشند. بنابراین هر چقدر در فرآیند سئو موفق باشید، پرداختن به شبکه های اجتماعی به عنوان یک رکن پشتیبان تاثیر سئو شما را چندین برابر می کند.
این موضوع تا حد زیادی بستگی به نوع کسب و کار شما و دایره مخاطبان هدفتان دارد. همچنین ناحیه جغرافیایی محل فعالیتتان هم بر روی این موضوع تاثیرگذار است؛ برای مثال یکی از اقدامات موثر در زمینه سئو در اصفهان برای سایتهای گردشگری، داشتن یک پیج اینستا است که تورهای مهم را اطلاعرسانی میکند. اما در سال 2014 مت کاتز، نظر خود را تغییر داده و اعلام کرد که تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت به صورت مستقیم قابلمشاهده نیست. به عبارت بهتر هنوز هم عملکرد شما در وبسایت است که به طور مستقیم میتواند رتبه شما را در نتایج SERP تعیین کند. اما داشتن فعالیت مستمر و قدرتمند در Social Media میتواند به شناخته شدن برند شما و افزایش ترافیک وبسایتتان کمک کرده و در نتیجه رتبهبندی را هم بهبود میبخشد. یکی دیگر از ترفندهای ئو استفاده از ابزار Creative Seed است، Creative Seed یک ابزار نوآورانه برای شناسایی و بهینهسازی کلمات کلیدی است که به شما کمک میکند تا بهطور مؤثری ترافیک مرتبط را به وبسایت خود جذب کنید.
این نوع همکاری با شبکه های اجتماعی به طور غیرمستقیم بر رتبه بندی شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. اگر محتوای صفحه شما مناسب باشد، بسیاری از کاربران هستند که حاضر به تبلیغ پست شما در استوری و حتی پستهای خود هستند! اگر در توئیتر فعالیت میکنید، این مسئله بیشتر دیده میشود که کاربران دیگر را کوت (Quote) میکنند. سعی کنید یک لینک را در میان پستهای خود قرار دهید و از کاربران بخواهید آن محتوا را به اشتراک بگذارند! همانطور که گفتیم موتورهای جستجو نظیر گوگل اهمیت زیادی برای لینکهای شبکههای اجتماعی قائل است و این اهمیت روز به روز در حال بیشتر شدن است. هر چقدر سیگنالهای دریافتی گوگل از لینکهای شما بیشتر باشد، قطعاً رتبه سایت شما هم بهبود بیشتری پیدا میکند.
تولید محتوای جذاب با استفاده از ترفند سئو و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط نیز به افزایش اشتراکگذاریها و جذب مخاطب بیشتر کمک خواهد کرد. هنگامی که محتوای شما در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود و تعاملات زیادی را به خود جلب میکند، احتمال دارد که موتورهای جستجو آن محتوا را سریعتر ایندکس کنند. این باعث میشود که سایت شما سریعتر در نتایج جستجو ظاهر شود و در نهایت به بهبود رتبهبندی کمک میکند. با به اشتراک گذاری مداوم محتوای ارزشمند در کانال های رسانه های اجتماعی، می توانید احتمال به اشتراک گذاری پست های خود را افزایش دهید. در حال حاضر، گوگل برای این لینک های با کیفیت ارزش قائل است و آنها را به عنوان بخشی از فاکتورهای رتبه بندی خود لحاظ می کند.
یکی از رایجترین هزینههایی که فروشگاهها و کسب و کارهای اینترنتی باید در بودجه بندی خود قرار دهند، هزینه سئو ماهیانه است. از آنجایی که این خدمات قیمتهای مختلفی دارند و هر شرکت یا متخصص هزینه متفاوتی برای خدمات خود در نظر گرفته است، کارفرمایان دچار سردرگمی شدهاند. یکی از اصلیترین سوالاتی که صاحبان سایتها و کسب و کارها میپرسند این است که قیمت سئو سایت بر اساس چه عواملی تعیین میشود؟ عوامل متعددی بر روی هزینه سئو سایت تاثیرگذار هستند که در ادامه آنها را بررسی میکنیم. پاسخ دادن به نظرت کاربران نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری و ارتقای آن برند میشود، بلکه به سئو و بهینه سازی آن صفحه هم کمک میکند. همین موضوع در اینستاگرام موجود است و وقتی نظرات پستهای سایت دیجیکالا را در اینستاگرام مشاهده میکنیم متوجه میشویم که چرا نرخ تعامل کاربران در این صفحه بالا است. چرا که پاسخ تمام نظرات را در صفحه اینستاگرام خود این برند قوی ایرانی درج میکند.
دو راه برای یافتن کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوای خود وجود دارد که هر دو آنها می توانند کارساز باشند. بدون شک ردیت یک معدن طلا برای تحقیقات کلمات کلیدی، به خصوص زمانی که نوبت به یافتن کلمات کلیدی بلند یا لانگ تِیل میرسد، است. اگه شما هم چند ساعت در روز با اینستاگرام سروکار داشته باشید، احتمالا میدونید که دیگه دوره پیدا کردن برندها و محصولات از طریق هشتگها یا صفحه اکسپلور داره به پایان میرسه! الان وقتی کاربرها میخوان نوع خاصی از محتوا رو تو اینستاگرام (و بقیه شبکههای اجتماعی) پیدا کنن، از نوار جستوجو استفاده میکنن. سئو (SEO) یعنی بهینهسازی برای موتورهای جستوجو و استفاده از تکنیکها و استراتژیهایی که کمک میکنن تا محتوای شما در موتورهای جستوجو و پلتفرمهایی مثل اینستاگرام بهتر دیده بشه. اما برخلاف باور عموم، سئو فقط مربوط به گوگل نیست و اینستاگرام هم الگوریتمهای خودش رو داره.
در همین زمان، تعاملات در شبکههای اجتماعی بهعنوان یکی از فاکتورهای غیررسمی در ارزیابی اعتبار (Online reputation) و ارزش سایتها مطرح شد. از آن زمان تاکنون، پلتفرمهای اجتماعی به ابزاری کلیدی برای بازاریابی دیجیتال تبدیل شدهاند و تأثیرات آنها بر رتبهبندی سایتها بهطور پیوسته در حال گسترش است. تعاملات کاربران در شبکههای اجتماعی نهتنها باعث افزایش بازدید محتوا میشود، بلکه به طور غیرمستقیم بر اعتماد موتورهای جستجو و بهبود جایگاه سایتها نیز تأثیر میگذارند. امروزه، کسبوکارها با بهرهگیری از Social Signal و تحلیل آن، میتوانند استراتژیهای مؤثرتری برای رشد و بهبود سئو طراحی کنند. امروزه با تعداد زیاد کاربرانی که در شبکه های اجتماعی حضور دارند میتوانید مطمئن شوید که ممکن است مخاطب هدف شما هم در بین آنها قرار داشته باشد. اینها ممکن است افرادی باشند که نتوانسته اند کسب و کار شما را از طریق نتایج جستجو پیدا کنند، بنابراین از این طریق میتوانند از خدمات و محصولات شما بهره مند شوند.
همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. پس از بهینهسازی PAA تغییرات خود را بدون زحمت به Google Doc بفرستید یا پیوند داشبورد را با تیم خود به اشتراک بگذارید. پس از بهروزرسانی سایت خود با این تغییرات، انتظار افزایش بازدیدها برای آن سؤالات و کلیدواژههای هدف را داشته باشید. با استفاده از تحقیق کیورد گپ میتوانید فرصتهای محتوایی جدیدی پیدا کرده و کلمات کلیدی که رقبای شما با آنها موفق شدهاند را به کار بگیرید. همچنین با مشاهده عملکرد رقبا و مقایسه آن با استراتژی خود، میتوانید گامهای مؤثرتری برای پیشی گرفتن از آنها بردارید. گوگل صفحه شما را تا حدی بر اساس کیفیت و ارتباط لینک های خروجی آن صفحه ارزیابی می کند که اگر به آن فکر کنید کاملاْ منطقی به نظر می رسد.
برای کسب وکارهایی که حضور محلی دارند، سیگنال های اجتماعی می توانند نقشی حیاتی در سئوی محلی داشته باشند. تعامل و بررسی های مثبت در پلتفرم هایی مانند Google My Business، Yelp و Facebook می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه بندی جستجوی محلی تأثیر بگذارد. کسب وکارهای محلی باید مشتریان را تشویق کنند تا فعالانه نظرات خود را بنویسند و با پروفایل های رسانه های اجتماعی درگیر شوند تا تلاش های سئوی محلی را تقویت کنند. صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به گونه ای تکامل یافته اند که لیست های وب سایت معمولی را شامل می شوند. رسانه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و لینکدین اغلب در نتایج جستجو برای پرس و جوهای برچسب گذاری شده ظاهر می شوند.
مثلا فرض کنید شما برای شبکههای اجتماعیتان و شبکه های کامپیوتری برنامههای ویژهای به مناسب عید نوروز داشته باشید، این برنامهها میتواند جستجوهای بسیار زیادی را از بین فارسیزبانان به سایت شما وارد کند. توصیه میکنم هیچگاه از اهمیت بازارهای محلی غافل نباشید و همواره به این نکته توجه داشته باشید که بهبود سئوی محلی معادل است با بهبود کسب و کار شما. مخاطبان وفادار اینفلوئنسرها باعث می شود که همکاری با آن ها، موفقیت بزرگی برای کسب وکار شما به ارمغان بیاورد، از افزایش دیده شدن و تعامل گرفته تا افزایش ترافیک وب سایت. وقتی همکاری با اینفلوئنسرها به درستی انجام شود، می تواند اعتبار برند شما را در وب افزایش دهد. اگر در هر نوع بازاریابی دیجیتال فعالیت داشته باشید، می دانید که هر کلیک اهمیت دارد و هر بازدیدکننده، بیننده و دنبال کننده می تواند به یک مشتری تبدیل شود. درک اصول اولیه نحوه همکاری شبکه های اجتماعی و سئو برای ترویج برندسازی، فرصت های رشد بیشتری را برای کسب و کار شما فراهم می کند.
مهم است که با آخرین روندهای سئو و تغییرات الگوریتم همراه باشید تا بفهمید سیگنال های اجتماعی چگونه می توانند بر رتبه بندی شما در آینده تأثیر بگذارند. سیگنال های اجتماعی، که به تعامل و فعالیت در پلتفرم های رسانه های اجتماعی اشاره دارد، در جامعه سئو مورد بحث قرار می گیرند. این مقاله تاثیر بالقوه سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی سئو در سال 2024 را بررسی می کند. اگر به دنبال افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو و بهبود رتبه سایت خود هستید، باید کاری کنید که مخاطب به راحتی بتواند محتوای شما را با دیگران به اشتراک بگذارد. برای مثال میتوانید با تولید یک محتوای عالی و CTA خوب، افراد را تشویق کنید که دکمههای به اشتراکگذاری را فشار داده و شما را به دیگران معرفی کنند.
از طرف دیگر تعداد کاربران شبکههای اجتماعی بسیار زیاد است و نمیتوان بازاریابی شبکههای اجتماعی را نادیده گرفت. امروزه اگر بخواهیم بین سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی یکی را انتخاب کنیم، قطعاً ساده نیست! هر یک از آنها مزایایی دارند و البته مسئله مهمتر این است که هر دوی آنها در داشتن یک استراتژی موفق برای کسبوکارمان تاثیرگذار هستند. در این مقاله راهحلهایی را بررسی کنیم که به کمک آن از تاثیر شبکههای اجتماعی در سئو استفاده کنیم! منظور ما این است که کاری کنیم تا شبکههای اجتماعی به افزایش رتبه ما در موتورهای جستجو، افزایش ترافیک و در نهایت افزایش فروش کسبوکارمان کمک کنند.
موتورهای جستجو همواره در تلاش هستند تا مرتبط ترین و با ارزش ترین محتوا را در اختیار کاربران قرار دهند. در حالی که سیگنال های اجتماعی فاکتورهای مستقیم رتبه بندی نیستند، می توانند شاخص های کیفیت محتوا در نظر گرفته شوند. سطوح بالای تعامل، مانند لایک، اشتراک گذاری و نظرات مثبت، می تواند نشان دهنده این باشد که محتوا با کاربران طنین انداز شده و ارزش ایجاد می کند. موتورهای جستجو ممکن است این سیگنال ها را هنگام تعیین کیفیت و ارتباط یک صفحه وب در نظر بگیرند و به طور غیرمستقیم بر رتبه آن تأثیر بگذارند. شاید برای شما سوال باشد که سئو و شبکه اجتماعی چطور می توانند در راستای توسعه کسب و کارها، به هم کمک کنند.
سئوکار وضعیت وب سایت را بررسی کرده و بر اساس اقداماتی که باید بر روی آن انجام شود، تعرفه سئو را اعلام میکند. در صورتی که پیش از این برای وب سایتتان محتوای خوب و استاندارد تهیه کردهاید، بخشی از مسیر را طی کردهاید و در نتیجه هزینه کمتری برای سئو پرداخت میکنید. اما اگر سایت خود را به تازگی راهاندازی کردهاید و هیچ محتوایی در آن قرار ندادهاید باید مبلغی را صرف هزینه تولید محتوا کنید. قیمت سئو و بهینهسازی سایت به نوع کسب و کار نیز بستگی خواهد داشت؛ چرا که کلمات کلیدی باید بر اساس نوع کسب و کار تعیین شوند. اشتراک گذاری آدرس سایت در انواع شبکههای اجتماعی هم اثر بسیار خوبی بر روی سئو آن وبسایت دارد. Social Mention یک ابزار رایگان است که به شما کمک میکند تا میزان تعاملات (لایکها، اشتراکگذاریها و کامنتها) و نیز نظرات و احساسات کاربران را در شبکههای اجتماعی ردیابی کنید.
بدین صورت، کاربران متوجه خواهند شد که برای او احترام قائل هستید و راحت تر به شما اعتماد می کند. تا چند وقت پیش سئوکارها، لینک نوفالو را دست کم می گرفتند؛ زیرا این تصور را داشتند که اثری روی رتبه بندی هایی که گوگل انجام می دهد، ندارند. در ادامه محتوا سعی داریم به طور کامل اثرگذاری شبکه های اجتماعی در سئو مخصوصا سئو خارجی را برای شما بررسی و تحلیل کنیم. شبکه های اجتماعی را باید کامل کننده بازاریابی ها و مشاغل آنلاین بدانیم که به وضوح روی فروش و جذب مشتری اثرگذار هستند. حتما از تصاویر مرتبط با زمینه کاری خود در پروفایل و پست های لینکدین استفاده کنید و آنها را با اصطلاحات تخصصی کاری خود برچسب گذاری کنید. در لینکدین نباید به انجام فعالیت های فردی اکتفا کنید، برای اینکه افراد بیشتری شما را دنبال کنند و نهایتا به سایت شما مراجعه کنند بهتر است که در گروه های مختلف شرکت کنید و در موضوعات تخصصی کاری خود بحث کنید.
یکی از جنبه های ترکیب شبکه های اجتماعی و سئو، جستجوی کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط در شبکه های اجتماعی مختلف برای تولید محتوا و ادغام کلمات کلیدی مرتبط در پروفایل ها و پست ها می باشد. اطمینان حاصل کنید که به نظرات و پیام های مخاطبان در تمام کانال های ارتباطی و انواع شبکه های اجتماعی خود پاسخ می دهید، بازخورد و نظرات آن ها را بررسی می کنید و در کانال ها و شبکه های اجتماعی مرتبط با حوزه کاری خود شرکت می کنید. شرکت در بخش های مرتبط با حوزه کاری مثل شبکه های اجتماعی، فروم ها و غیره، بهترین روش برای تعامل با مخاطب هدف و گرفتن نظرات کاربردی از آن ها می باشد. یکی از کارآمدترین راه های ترکیب شبکه های اجتماعی و سئو این است که با اینفلوئنسرهای هم حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید، با محتوای تولیدی آنها تعامل داشته باشید، در پروژه ها با آن ها همکاری کنید و در بحث های مرتبط مشارکت کنید. در نهایت، فراموش نکنیم که محتوای بعضی از رسانه های اجتماعی نیز در نتایج جستجو رتبه بندی می شود. گوگل از مدت ها پیش ویدیوهای یوتیوب و برخی محتواهای شبکه اجتماعی را در نتایج جستجو رتبه بندی کرده است.
چرا که ماهیت این شبکه اجتماعی تصویر محور است و در پستها عکس و یا ویدیو مشاهده میکنید و اگر متنی در پست وجود نداشته باشد به احتمال زیاد آن پست امکان نمایش در نتایج را ندارد، مگر لوکیشن عکس مشخص شده باشد. به همین منظور در برخی گروههای خصوصی، ادمینهای اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که یکی از آنها پستی درج میکند، سایر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست میکنند. همان طور که در گوگل الگوریتمهای بسیاری وجود دارد تا بتواند بهترین نتیجه را نشان دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به نظر بنده هدف اول و اخر همه این الگوریتم ها بهبود تجربه استفاده کاربران از آن نرم افزار است. بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال به صورت ماهانه در اینستاگرام instagram و از طرفی پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی در ایران، دلیل خوبی برای خواندن کامل این مقاله جذاب و البته مهم است.
اینفوگرافیک ها را دست کم نگیرید؛ زیرا ما به عنوان کارشناسانی که در این زمینه تجربه زیادی داریم، آن را به عنوان یک فاکتور بسیار محبوب و با ارزش قلمداد می کنیم. اگر اینفوگرافیک ها را در شبکه های اجتماعی خود نشر دهید، به وضوح خواهید دید که چه بازخورد فوق العاده ای از آن خواهید گرفت. بنابراین بهترین زمان برای گذاشتن پست در تلگرام اول صبح در زمان استراحت ساعات کاری و ساعات بعد از کار است. در مقاله آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی با اینستاگرام به شما تبدیل اکانت اینستاگرام به فروشگاه اینترنتی را آموزش دادیم، این کار به شما کمک می کند تا دید بهتری نسبت به بازخورد پیج اینستاگرامی خود داشته باشید. در پست های خود حتما از هشتگ ها و تگ های مربوط با حوزه کاری خود استفاده کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری